Mar 5, 2007

beat happening

idag har jag haft en trevlig dag på stan. jag har haft mediaförbud i ett halvt dygn (men jag läste sydsvenskan) eftersom jag kommer få en informationspsykos snart, och efter en trevlig frukost med ägg, blåbär+spirulinasmoothie och croissanter (för k), tog vi sällskap ner till mazettihuset där han hade ett möte, och jag knallade ner till gågatan för att se om det var något nytt på gång i kvarteret. det var det inte. men på lindex var det superrea på mycket smink, bland annat depends färgglada nagellack som jag skrev om i metro häromdagen. jag stod och höll i det neonrosa, som vanligt, men valde att inte köpa det, som vanligt. jag förstår inte. det kostar 25 kronor och jag vill ha det men det är uppenbarligen en annan del av mig som tycker att det är en hemskt dålig idé. så jag testade bara allt deras smink istället och träffade upp moa utanför la couronne där vi hade bokat en fikadejt, men eftersom de visst öppnade först 17.00 knallade vi ner till bullen istället. moa hade snyggt isrosa läppstift och var härligt vitblond och vi drack varsin shoppingcider och pratade om musik, färger och grejer vi skrev om. sen regnade det och moa gick hem och jag gick till solde där k satt som en dubbelespressoprins vid baren. vi hängde där ett tag. jag läste deras småkakekokbok och drack en must, sedan fick vi nog och stack iväg för att köpa papper, rödvin och mat på hemköp.

nu dricker jag vin, datar och lyssnar på anna domino medan k lagar hickoryrökta sojabiffar med persiko&ananas-salsa och sallad med granatäpple (love boy!). det luktar jättegott i hela lägenheten och mina kinder är röda av tanninerna. om det nu är tanninerna som gör det rött? jag vet att deras kompis alkohol gör mig full och det älskar jag dem för eftersom deras vänner är mina vänner (va).

No comments: