Feb 26, 2009

korvgrytan! betyg gott! laktos FAIL!

jag gjorde sojachorizokorvgrytan idag: http://thereserulesok.blogspot.com/2009/02/sojakorvgryta.html minns väl. men jag gjorde annorlunda och hade spetskål och använde inte i äppeljuice eller fond, så jag blandade ut lite grönsaksbuljong i ca 3 dl kallt vatten samt en halv svampbuljongtärning och hällde i pannan pö och pö och smulade i lite grönmögelost på slutet tills det smälte och jag hällde upp på fat. jag hade även i pyttelite dragon på slutet. det var skitgott. men jag fick ont i magen av grönmögelosten och tog en laktostablett. jag var äventyrlig. det går alltid sådär. men i alla fall - det var mycket gott. och spetskålen och äpplet och svampbuljongen och osten och vegochorizon och salvian utförde allting exakt och skitnoga.

för övrigt verkar en gyllene regel vara - ju fulare mat desto godare: guaca, gubbröra, senapssill, grytor, soppor, risotto, gratänger och bönrätter brukar oftast se ut som gulbrun SHIT men smaka NOGA GOTT.

/mat i munsex

2 comments: