Jan 4, 2009

2008 = bra musik, hur kan detta ha skett? (videon är I blame Coco - "I blame Coco")


ok så jag har lyssnat koncentrerat och noga på nya skivor från senaste året:
allt var bra förutom nordpolen som SÖG. och goldfrapps album hade några bra låtar fast rent generellt gjorde den mig irriterad. peter bjorn and johns skiva var bäst med norrlands-skogs-kraut av bästa sort, och vampire weekend är bra för de låter som police som går på indierockdisco, och the good, the bad & the queen var också mycket bra likaså does it offend you yeah? det var så udda för jag gillar vanligtvis inte ny musik, men nu är det så många som låter som gammal musik (se även andra nya band som kaiser chiefs, the virgins, i blame coco), fast med någon extra ny twist som låter bra så det är tur för mig för då kan jag köpa nya skivor igen (uppenbarligen var det vi 70-talisterna som gjorde skitkass musik för nu består alla bra band av 80-talister).

jag väntar även på lily allens nya samt stings dotters band i blame coco, lyssna mer här då: www.myspace.com/iblamecoco (plus att det är det bästa bandnamnet någonsin eftersom mattias kroon kallar mig för coco)

7 comments:

Madeleine said...

håller med om att 2008 var ett bra musikår! men håller framför allt med om att nordpolen suger! usch

Therese Svensson said...

ja eller hur! ner med nordpolen. vill man ha något liknande som låter bra kan man lyssna på familjen.

Anonymous said...

DU suger. Om du tycker att familjen är något liknande nordpolen har du inte förstått mycket.

Therese Svensson said...

det låter svenskt och modernt mongo.

Anonymous said...

Jaha det var ingen djupare analys än "svenskt och modernt" du gjort, osympatiska människa. hoppas du inte kallar folk mongo och säger att dom suger i ansiktet på dom, utan bara i din jävla blogg. du är ett hån mot allt vad anständighet och god smak heter.

/eric

Therese Svensson said...

oj förlåt vad arg du blev.

Anonymous said...

Jo, nordpolen & TTA är så känsliga ämnen bara... sorry