Jan 4, 2009

jag är så jävla fransk adel att jag DÖR


inatt var jag vaken jättelänge för jag fastnade i 1700talet och läste i mina gamla historieböcker, sprejade min franska parfym i lägenheten så det luktade dammig budouir, drack varm flädersaft och såg "the Duchess" och sen "Marie Antoinette" som jag insåg var SKITDÅLIG och jag vet att grejen är att de är tonåringar och att coppola visar det som om de vore som idag fast då, och först gillade jag det men inte nu längre för de VAR INTE SÅ, så jag drämmer näven i bordet och tänker ÄR INGET HELIGT. (fast den är snygg och jag gillar att kung ludvig porträtteras som en tönt)

efter all den historian, som gjorde mig klen i hjärtat av att tänka på alla som inte fått något de velat, för jag har fått så väldigt mycket jag velat och ibland glömmer jag att jag ska vara glad och istället bara blir tom och det ska jag sluta med, och sen såg jag på gammal chevy chase tv på kanal5 och blev på bättre humör innan jag däckade framåt småtimmarna.

(jag måste komma ihåg att be mamma fråga vår lärde släkting mats i jämtland om vårt franska släktnamn och vår historia - jag glömmer alltid bort det. han släktforskade ju för något år sedan och hittade att vi (mammas släkt), hade flytt till sverige från frankrike under franska revolutionen. jag är så jävla fransk adel att jag DÖR. jag kommer hädanefter alltid att skylla på min dåliga lägenhetshygien på att jag är fransk.)

No comments: