Jun 30, 2008

helgen: milk n´cookies & gårdsfesten











som bekant dök darling louise upp hos mig i fredags för att vi skulle smörja kråset med öl och vin och sedan gå på party. jag hade skitroligt (måste komma ihåg att bjuda hem folk på förfest till min degenerade bomb-lya igen) - vi lyssnade på exotica, tittade på "scream" och pratade om 90-talets svunna lyckor som feministvågen med riot grrl i spetsen, fluktade i womens artist boken och himlade våra ögon till minnet av olika tjejblaskor genom tiderna. det är så synd, jag har inte pratat grrl-movement på säkert sju år, och det var väldigt mycket trevligt att göra det. när ölen var slut stack vi till milk n´cookies på retro där vi hittade några av louises kompisar och så blev vi jättefulla och sen somnade jag på fejjan i vanlig ordning. dagen efter, i lördags, sov jag till 14-tiden och hängde i pyjamas i sängen, tittade på olika tv-serier och hade tacofiesta med sojafärs, sojaost, sallad, tomat och salsasås och rodnade av lycka. vid halv tio gick jag till gårdsfesten på kristianstadsgatan som rundgång, krets och kapseru arrangerade, den var otroligt rolig och alla var där förutom några losers som hade glömt att osa eller komma i tid. jag samfestade bland annat med ondskan, dramadrottningen, dj babydoll-caroline, sara berg, space between, do the math, chris och vi tokdansade och jag drack alldeles för mycket vin så jag blev väldigt glad och spillde vin på min ekologiska (inte längre) tshirt och det var naturligtvis helt fantastiskt - som om askungen hade tappat skon och bara ÄH ORKA, LETS PARTY!

No comments: