Apr 1, 2008

snobbar som jobbar



jag måste tvätta och inventera min garderob. jag har misskött den och bara tagit det som legat överst i högen. ok fint då har jag ett projekt annat än att diska. jag pratade med lukas imorse när jag vaknade för han gick just och la sig, och jag visste inte vad man ska göra på fritiden förutom att sitta vid datorn, träna och göra matlåda. det är så litet? lukas sa att det var så det var. men nu har jag i alla fall ett garderobsprojekt. alltid något. ska ju avsluta mammas mp3-projektet också. jösses vad det krävde många timmar i excel.

2 comments:

Anonymous said...

Alltså, jag har också försökt få livskris-råd av Lukas, men jag tror att han är alldeles för harmonisk för att vara en idealisk guru-kandidat :)

Så jag tänkte istället dela med mig av min livsvisdom (öööh...). Det här tog mig bara sisådär ett dussin självhjälpsböcker att komma fram till.

Jag tror att om man inte är en lalala-jag-är-så-nöjd-med-livet-hela-tiden-person behöver man ständigt nya utmaningar för att det ska kännas meningsfullt. Ju större utmaningar desto bättre. Alltså: spring ett maraton, skriv dina memoarer, hitta ett botemedel mot cancer eller lär dig kinesiska. Fast det måste såklart vara något du verkligen vill göra.

Therese Svensson said...

ja jag håller med. grejen är väl att man bara vill ha mer av allt? man måste fortsätta hela tiden. som en haj som inte kan sluta simma för då dör den. eller det kanske är en myt men ändå. lukas får aldrig jobba som tips-coach haha!