Apr 1, 2008

det handlar om lur


just ja det är första april idag då får man ljuga utan att betala för konsekvensen. det ringde någon till ad-henrik innan och sa att go-cart tävlingen som han var kvalificerad till var inställd. detta kunde varit ett skämt från en konkurrent men jag misstänker att svenskar inte är så alexis carringtoniga som detta skämt hade krävt. jag ska ljuga mig hela vägen in i någons hjärta idag. jag vet inte vems dock. och jag vet inte vad jag skulle ljuga om heller. det skulle säkert handla om nån ponny som vanligt. jag hittade på mycket när jag var liten så jag tror jag brände hittepå-krutet för resten av mitt liv.

*nu kom just red-louise och tyckte vi skulle lura någon men jag sa att jag just skrev att jag hade problem med det men ska i alla fall fundera på det*

vi kanske kan ha ett snöre kring en plånbok och dra i den när en person ska plocka upp den. jag och min kompis linda brukade spela döda på en väg i uppsala när vi var 11. det var rätt kul. ibland när det var varma sommardagar satte vi på oss så många pälsar och vinterkläder vi kunde tills vi föll omkull av tyngden och så låg vi där och såg hur länge vi orkade utan att få värmeslag.

No comments: