Mar 31, 2008

S.o.s matdöden heter mrs cheng och jag åt den med vilje


efter träningen har jag alltid sånt urge for purge på protein samt socker. idag gjorde jag något jag aldrig gjort förut, mao en mat-oskuld togs, OK *GULP*:

JAG KÖPTE MRS CHENGS MUSHROOM SOY FÖR JAG VILLE ÄTA DEN

(?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

detta är alltså något nytt för jag har alltid ihärdigt och ståndaktigt mobbat den för lång och trogen tjänst mot den goda smaken. mrs chengs mushroom soy med uncle bens ris och findus wokgrönsaker har varit min mesta bermudatriangel vad gäller kost, men LO AND BEHOLD vad jag just åt: strimlade kycklingfiléer med skogschampinjoner, färsk spenat, sojagrädde, frysta wokgrönsaker från kina center livs på möllan SAMT mushroom soy. jag sänder bildbevis. jag lutar generellt åt att ändra åsikt om saker eftersom jag är en undertryckt dum forskare och har inget annat att forska på än mig själv. vanligtvis tröttnar jag på saker om jag fastnar i samma spår. det är därför jag brukar om-testa olika saker. det behöver inte vara något negativt - även om jag tycker om någon behöver det inte att jag om-testar att hata den personen, det är väl mest att jag inte vet varför man kan fastna i samma tanke angående något, eller ta något för givet. jag hatar när jag tar något för givet. jag tycker exempelvis inte om att bada badkar, men någon gång vartannat år testar jag ifall jag börjat tycka om det igen (det gör jag dock aldrig. det är bara blött, kallt och långsamt).
andra saker jag om-testat är:
  • relationer
  • att vara lösaktig (det ligger (överraskande nog) inte i min natur)
  • sneakers
  • den mjölkfria puck-osten
  • gary numan
  • fysik
  • guld
  • fiskens tecken
  • midjeväska
  • kandinsky


det här lät så dumt nu.

No comments: