Jan 24, 2008

röster i huvudet

jag lyssnar på Ring P1 och tyvärr är det en av mina två hatpersoner som är dagens telefonvärd - thomas m-f tengby. han_är_så _dålig (nu gör jag en clueless-"yu gross"-min), det är som att en panikslagen praou fått bli insläppt i studion och bara pratar över alla gäster och tar precis allt alla säger personligt. han är skvatt galen - på ett tråkigt och irriterande sätt. min andra hatperson är som bekant annika lantz. om hon skulle sitta i ring P1 studion skulle jag inte ens kunna lyssna överhuvudtaget. tänk om annika och thomas gifte sig. eller HUVVALIGEN - tänk att jobba på sveriges radio och gå ner till lunchrestaurangen och de sitter där och PRATAR med varann.

snart_snaaart_blir det ett gnällbrev på posten till sr.

jag undrar varför jag reagerar mer på radioreportrar än exempelvis tvreportrar. det är förmodligen för att jag högaktar radiomediet eftersom det gör något med en att ha en röst i huvudet som inte är ens eget jävla tjat. det blir mer direkt och intimt än att titta på någon som slösnackar på tv.

3 comments:

Anonymous said...

Oj va du har rätt. Vi är många som vill ha kvar en bra radiokanal - utan att behöva stänga av med jämna mellanrum för att inte drabbas av klåda. Tengby är vidrig.

Buy It Use It said...

Men HALLÅ Täppas är ju den allra sämsta! Jag måste alltid stänga av för jag håller på att dö varje gång han avbryter och är oförskämd!

Therese Svensson said...

jag har bara hört täppas en gång, men då lät han de som ringde in prata och prata och prata, så det var okej då, ska kolla i arkivet nu genast!