Jan 22, 2008

ja till big mac index

jag fick någon elektronisk överdos så jag blev helt varm och tog vattenpaus. jag läste att man ska ha hudkräm även om man datar i beckmörker eftersom skärmen torkar ut en. jag läste också och hörde på radion att det var börskras och att asien svimmar av usa dollarn. precis när jag började fondspara förrförra veckan och bara "hmmm indien och kina låter intressant!". fast när jag pluggade företagsekonomi i gymnasiet så vann jag klassens aktievinsttävling. fast det verkar länge sen nu.

från metro:
Frankfurt: "redan vid middagstid hade börsen tagit sig under 7000-punktersgränsen. sett till antalet punkter var fallet på 523,98 det största i historien, skriver Die Welt." - Daniel Augustsson
London: "Igår var den värsta börsdagen sedan terrotattacken den 11 september 2001. sky news räknade ut att det skilde 77 miljarder pund på aktiernas värde vid öppning och stängning." - Sakari Pitkänen

jag älskar när sky news räknar så LÅNGT.

2 comments:

Hanna said...

Hihi, jag trodde att det var om man dejtade i beckmörker man var tvungen att ha hudkräm.

Therese Svensson said...

hahahaha! håll för öronen på taxen