Jan 22, 2008




maurice sendaks barnbok som skrev boken "till vildingarnas land" som var läskig och jag kastade den i väggen eller gömde den i glömska så mamma fick betala böter på skellefteås barnbibliotek. men i alla fall, spike jonze håller på att göra en film av den, och karen o från yeah yeah yeahs spelar in soundtracket och den kommer nog bli fantastisk i klass med dockscenerna i "being john malkovich". eller det kanske inte var "till vildingarnas land" som jag gömde, men det var i alla fall något om ett stort djur som var för stort och låg i badrummet och blev bara blötare och blötare och det var uppenbarligen helt ohållbart och okontrollerat.

5 comments:

Anonymous said...

Yeah min favorit! Vi klär ut oss till vildjur när den kommer till biograferna!

Moa said...

Ja jag älskar den boken! Fast jag var nog också lite rädd för den - fast allra mest rädd var jag för Häxans handbok. Den är så hemsk att jag nästan får mardrömmar av att titta i den nu.

Hanna said...

Den är läskig: det blir liksom så på allvar dödligt när vildingarna, som Max ändå varit kompis med, plötsligt vänder sig mot honom och vill äta upp honom. Kannibalismkittling.

Therese Svensson said...

ja den är otäck. ska testa läsa den igen. jag kan se den om jag får ha på mig lejondräkten och plastkronan.

Dramadrottningen said...

Det är så den heter! Jag visste precis var på bibblan i Halmstad den stod. Var tvungen att låna den varje gång fast jag knappt vågade kolla. Snacka om katharsis...