Nov 5, 2007

pass

nu har jag fixat nytt pass. det gick jättesnabbt och moa fick följa med och skriva på papper för att intyga att jag är therese svensson eftersom jag inte har någon giltig legitimation. jag fick en stor potatisnäsa på bilden. man fick inte göra någon konstig min så det var jättesvårt. jag var osäker på om passbilder är i färg eller inte så jag tog på mig en magentafärgad tröja men det var ju värt. men det gick snabbt, ska hämta det på måndag. sen promenerade vi tillbaks mot möllan och efter att moa gått hem gick jag vidare uppåt för jag skulle lämna en födelsedagspresent till min celiakikompis erik. när jag stod utanför eriks port och funderade över vilken knapp jag skulle trycka på, dök mattan nihlén upp och rådde bot på min ovisshet eftersom han visste EXAKT vilken knapp det var som gällde. så gick vi in och hejade på erik som var sjuk som ett dödligt lamm. vi åt lite lakrits och så lämnade jag min födelsedagspresent (neil young - "tranformer man") och några teer som man blir frisk av. han blev rätt glad och spelade titellåten.

No comments: