Nov 9, 2007

jag lär mig franska

jag har börjat lyssna väldigt mycket på franska radio nova eftersom jag hoppas att språkviruset i min hjärna ska plocka upp något omedvetet. jag brukar läsa på deras site och låtsas förstå vilket borde vara ett steg i rätt riktning. jag tror på att lära genom att låtsas. jag låtsades kunna spanska förut och det gick jättebra. sen slutade jag låtsas och då fattade jag ingenting. jag och yvonne hade förut olika teman för varje månad. det var egenskaper vi tyckte vi behövde jobba på, och så fort vi var ambivalenta skulle vi ta till månadens tema-egenskap så den till slut blev naturlig. vi började med temat "kill-tokig" (då låg vi på stranden och kollade på killar i kikare), sen blev nästa månads tema naturligtvis "kåt", sen blev det teman som "beslutsam", "mystisk" och "välklädd".

2 comments:

Dramadrottningen said...

Ha ha gud vad bra! Man säger något sen blir man det. November är... Manlig!

Therese Svensson said...

åhhhh bra tema. mitt tema borde vara BESLUTSAM återigen eftersom jag glömt bort det lite.