Jul 11, 2007

råttor på ngkontoret

hyacinth säger:
vi är under attack nu therese, en stor råtta härjar i köket.
trish säger:
attack?!
hyacinth säger:
det är obehagligt
trish säger:
haha, ring anticimex
hyacinth säger:
martina pratar med dem nu. vi behöver en tiger eller något.
trish säger:
helt galet med råttor, vad är det medeltid eller?
hyacinth säger:
nej "det är vasastan" enligt cmo. vi bara "det är ett kontor!" har ni råttor i malmö?
trish säger:
jag såg en råtta i januari på ett torg men den var faktiskt söt
hyacinth säger:
en i halvåret kan man stå ut med
trish säger:
vi har inga mygg heller, men harkrankar. jag hade en harkrank i mitt sovrum igår. de är äckliga och jag vet inte ens vad de äter?
hyacinth säger:
de äter inte blod i alla fall
trish säger:
nu måste jag googla harkrank
hyacinth säger:
googla hur man får bort råttor också
trish säger:
fällor? har ni testat fällor?
hyacinth säger:
ja, det hjälte inte. vi hade fällor i kylskåpet. där dog två.
trish säger:
åh det är så glamoröst i mediabranschen
hyacinth säger:
eller hur! jag ska filma, åka till mediegymnasium och varna!
trish säger:
ja faktiskt. de gånger jag har föreläst om media har jag varnat dem.

No comments: