Mar 21, 2009

smörja kråset på brunch




jag smörde kråset på konsthallens SMAKs brunch (som är en av mina favoritrestauranger som ni kanske märkt. de har den godaste och mest husmanskostligt-basgourmet-inga-konstigheter-omsorgsfullt-tillagade maten jag vet och de gör förträfflig allergifrimat & veganrätter).

detta stod uppdukat idag:

  • Rostad Sparrispotatis med senap-kapris-rödlök-rucola
  • Kålpudding med lingon & skirat smör
  • Pintobönor med rostad paprika-kummin-bladspenat
  • Grönsallad med picklad gurka-getostcréme-sesam
  • Senapsill & Örtsill
  • Cous Cous med saffran-aprikos-solros
  • Bakad Lax med mandel-dill-pepparrot-vitlök
  • Rörda Ägg med tryffelolja & krispig ugnsbakad chark
  • Blomkålsoppa med Mynta
  • Citrusfrukter
  • Yoghurt
  • Tranbärsmusli
  • Prästost
  • Hallonmarmelad
  • Surdegsbröd
  • Gluten- och laktosfritt knäckebröd
  • Smör & Skånsk rapsolja
  • Kaffe / Te /Sojamjölk

jag åt av allt utom kålpuddingen som var med kött och cous-cousen som var med gluten (resten gick som en dröm för jag hade med mig laktostabletter). jag ska införa ett lunchbesök där per vecka i min budget. min bankman på min bank vid triangeln heter förresten likadant som min mamma. humor? HUMOR.

potatisinfo: jag åt en (1) potatis men jag tror den inte gills för det verkade vara mandelpotatis och det är den enda jag brukar äta. jag tror jag inte har fobi mot mandelpotatis, sötpotatis och janssons frestelse om den är gjord med sojagrädde. nu har jag ätit mer potatis under två veckor än jag ätit de senaste fem åren, samt även mer potatis de senaste två veckorna än jag ätit ris. fobiträning. så kognitivt av mig.

No comments: