Oct 8, 2008

OMÄHlett

eftersom jag är besatt i att göra den bästa omeletten sedan jag åt tidernas godaste svampomelett i london, har jag ätit omelett en gång om dagen nu i säkert två veckor. igår gjorde jag en ostomelett med getosten och den vanliga osten som richard lämnade kvar efter vår taco fiesta night. jag ringlade honung över den smälta osten + rosmarin, och i die av ostlycka så gott var det. sen blev jag allergisk och svullnade upp, men jag fick inte magknip, så min teori om att desentisera mig mot laktos funkade inte till 100%. men jag kan äta skånemejeriers milda lättyoghurt i alla fall så jag är fan på väg.

det var dock pinsamt imorse när tre karlar kom för att gå igenom renoveringen av min bombade hall (nej allt är fortfarande inte lagat än), och jag var helt igensvullen i ansiktet och såg ut som han i filmen "Mask", som jag förresten tror var laktosintolerant utan att veta om det och det var därför hans fejja var fel och han dog för att cher gav honom mjölk.

UPDATE: dagens omelett blev en halv ärtomelett med dill. morgondagens lunchlåda blir resten av omeletten + grön linssallad.

No comments: