Oct 10, 2008

nöjesguidensmygis på babel + M83









jag träffade mattias kroon igår för en öl på tempo och prat om bread pudding, nigella och brittiska matkritiker, sen kom andreas haugaard förbi precis när vi skulle gå och pratade om korv och en ny restaurang i köpenhamn. sen gick jag och mattias, mötte upp red-anna och gick till babel där det var nöjesguiden-smygläsning. jag hade tänkt lämna visakortet hemma för jag hade bara 600 kr kvar, men så var allt så festligt så jag tänkte "för tusan" och köpte en flaska vin och öl och vi hade jätteroligt och alla skånska kulturprefix var där förutom kanske fem stycken, och jag pratade med karin winther som är lång och otroligt snygg och sen pratade jag och anna alldeles för högt och bandet spelade justice covers vilket inte ens var förra säsongen, och sen gick vi till debaser där M83 spelade på freaks n geeks klubben, och anna scorade redan när vi hängde in i garderoben vilket var helt sinnes för vi hade ju inte ens hunnit IN, och sen drack vi vin och new kids-donnie blev helt full och skulle vara med på alla bilder. sen gick jag hem och åt chips i sängen. jag träffade pastorn för första gången på länge, det var roligt, han såg familjär ut i skägg och hatt och rajter var där också, så det var kul att se de gamla trasorna.

nu är klockan 16:20 och jag har slutat jobba och blev just jättetrött och ska ta en tupplur, sen ska jag dra mig i fördärvet på bokrelease på get laid or die tryin och sen rundgång födelsedagskalas på retro.

men först ska jag se klart på hannah montana.

Note to self: använd puder

2 comments:

Baby Droool said...

snyggaste nagellacket du har! missade det helt igår...åh andra sidan kom jag när alla gick & fastnade i sofforna tills de började tända & vi fattade vinken. klart alla vill scora m anna, hon är värsta hottisen! [äööhhmmmh , försöker jag scora m henne genom kommentarerna på din blogg nu...?]

ses imorrn bitti cutie pie!

Therese Svensson said...

ja synd vi missade varandra, ses imorgon dock! anna är ferouch och ni med, jag var mitt i en hög av stans bästa damer. lucky me!

p.s tack det är m.a.c nagellacket kloreen - ser ut som toxic waste, precis som jag.