Oct 5, 2008

date with ikea / weekend update






kära dabok! jo fredag var rolig på freaks n geeks, sen var jag bakis i lördags (men jobbade 7.30-8.00 på morgonen dock), sov sedan vidare och vid två-tiden kom åke och jag tog på concealer och rogue, hoppade in i hans custardgula bil och åkte på spontan-loppisrunda med honom och hans kompis marcus som är en skitrolig reklamare (om han får veta att jag skrev reklamare kommer han slå mig alternativt åke), och de satt fram i bilen och jag bak och jag varvade sovtid med att gnälla om att jag var bakis och hatade läsk och barn - men att det var fint för vi var som en gayfamilj som skulle ut och thrifta (och jag var den jobbiga tonåringen).

på loppisarna hittade vi inget förutom en massa som vi inte hade kontanter till; exempelvis en röd skinngitarr, en blinkande OPEN skylt, en sting-keytar, en black moses tavla, en ronald mcdonald docka, en old school rock-ola, med mera. sen thriftade vi vidare till ikea som hade en klädställning + tre mattor till min lägenhet för 179 kr totalt (ferouch!). det finns så bra thrifting på ikea jag knappt tror det. dessutom hade ikea det fina humorsinnet att kalla ett gosedjur för "KLAPPAR BÄVER". i die att vi inte köpte den. sen åt vi lunch på ikea restaurangen (jag mådde lite illa av deras otäcka lax men blev glad igen när jag gick på toaletten och de spelade en prince tryckare ("diamond and pearls") och hade den goda smaken att ha en svart/vit fototavla på ett barn med grädde på näsan upphängd på väggen framför toalettstolen). sen pratade vi om att de erbjöd lättöl för 12 kr med gratis påfyllning och att vi borde vara där en hel dag och bli fulla på lättöl och sen börja tjata om efterfest och bli utkastade vid 14tiden.

igår, lördags, gick åke och marcus + co till tempo, men det var så mycket folk där att de gick vidare till so tough! so cute! jag kom dit lite senare popklädd i randig tröja, svart kjol och vattenmelonväska. det var fasligt trevligt men jag och åke tyckte även att det skulle vara trevligt att gå hem och hångla så vi gick hem efter två öl och got it on ( och det gör vi alltid så mycket att jag tror att om vi bodde ihop skulle vi kanske inte gå ut överhuvudtaget utan bara ha rökrockar på oss och beställa hem saker hela dagarna ever.)

No comments: