Jun 11, 2008

stockholm resumé

jag glömde säga om stockholm: det var kul men gick så snabbt. nationaldagen var rolig och jag vet inte varför men jag tänker att det var midsommarafton eftersom folk var lediga och somriga och vi satt i vitabergsparken och drack öl och sen gick jag och skäggige brunetten till en hemmafest och sen till en bar på söder dit även en massa andra samt THE tommie jönsson satt och ölade, men jag var inte riktigt bra på att tacka nej till öl så jag såg lite suddigt där och sov över hos skäggige brunetten och spillde rödvin i hans lägenhet och sen vaknade jag såsmåningom morgonen efter och brunchade med syster cornelia på åhléns caférestaurang (mest underskattade stället i stockholm, vi går alltid dit - de har tacobuffé och vegetarisk buffé och vin och så kan man prova smink och parfym sen fatta glädjen). mamma dök upp när vi var på parfymavdelningen för vi hade bestämt familjedate och jag luktade jean-paul gaultier sommarparfym och agent provocateur och burberry london och så gick vi till urban outfitters och letade efter ett par solglasögon som inte hade kommit in än, och mamma blev kär i en blommig kjol och jag i en sparkdräkt med obskyrt stora ärmhålor. vi provade ett par spionglasögon som var genialiskt roliga för de hade spegel på insidan av glasen så man kunde stå med ryggen åt någon och ändå kolla vad de gjorde. perfekt på baren att gå fram till en snygg kille och ställa sig med ryggen mot honom och titta. vi handlade inget eftersom allt är dyrt och rätt fult där, så vi gick till kulturhusets takbar där vi satt vid räcket på gräsmattan, drack god öl och pratade. jag var på rätt asocialt humör hela helgen när det kom till mamma och pappa av diverse skäl så jag var rätt avig och höll mig på min kant. jag litar väl inte på dom och är väl rätt besviken på något sätt antar jag, men det fixar sig. sen mötte vi upp med pappa på thank god its fridays uteservering i kungsan och drack cocktails och åt sallad och allt annat. det var jättekul, sen tog jag och cornelia tunnelbanan till hammarby där hon bor och kollade på "the thing" med kurt russell och åt chips med dip. det var som en dröm. i söndags skulle jag egentligen åka in till stan (syrran jobbade i videobutiken så jag var ensam), men det var så skönt i hennes lägenhet att jag satt på balkongen och läste hela dagen istället. på kvällen for jag och pappa till mamma och grillade och sen tog jag flyget till skåne. naturligtvis glömde jag min favorit talking heads-kavaj hos skäggige brunetten men jag fick i alla fall med mig den högklackade skon (så jävla askungen att tappa bort bara EN sko) jag hade glömt hos honom sen i vintras. jag fick även en randig ernie&bert tröja som var för liten för honom. det är så viktigt att bara träffa killar som har samma klädsmak och storlek som en själv.

No comments: