Jun 11, 2008

Vi ritar!



tecknade porträtt är i stort sett nästan alltid roligare än fotografiska. förmodligen också för att de är svårare att göra och därför också svårare att komma över. om jag hade pengarna skulle jag anställa en illustratör som ritade av mig och det jag önskade - istället för att använda kameran. det skulle vara fint med en illustratör i staben för annars skulle det se ut som den undre bilden eftersom jag är en megaloman och tänker att jag skulle kunna rita lika fint som den person som ritade av kylie men det var ju ljug och jag vet inte ens hur man använder en blyertspenna längre vilket är dålig stil för vad hände med alla saker man kunde förritiden, som att veta åt vilket väderhåll myrstacken låg, hur man skuggade bäst med blyerts, hur man gjorde kullerbyttor eller vad blåbären växte.

(a: NUTIDEN MED DINA BEKVÄMA FRESTELSER ÅHHH DU DIN! jag vet att det är du som gjort det.)

2 comments:

Karin said...
This comment has been removed by the author.
Therese Svensson said...

ooOOoooo comment deleted, de är ju de bästa