May 8, 2008

jag pratar om jobb



jag och copy-anna brukar ligga på en filt, en vinröd filt vi handlade på friishallen en dag när ad-henrik fyllde år och vi letade efter en present till honom egentligen men hittade ingen bra, så vi fick en filt och henrik fick en bakelse från martins konditori mittemot möllan-ica, och bakelsen hade grädde och sånt där genomskinligt gelé på med frukt i. de har någon slags banta-tävling på IT som säkert ingen kommer vinna så vi gav henrik en gräddig tårta så vi skulle kunna säga "haha nu kommer du förlora" efter att han ätit upp den. Iofs är henrik mest vältränad på kontoret så det skulle inte vara ett riktigt ret. vi brukar använda vår vinröda filt när vi tar med våra lunchlådor och red-louise är med och vi sätter oss under ett magnoliaträd vid MAS-ingången på en liten gräsplätt. det var en regnbåge över oss igår som jag pekade på i bilden men det var inget regn och vi förstod oss inte på prismor. efter maten brukar vi alltid somna och sen skrika när det faller tunga våta äckliga magnoliablad på oss, sen tittar vi på läkare som går förbi och säger vilka som har dålig hållning eller verkar ha D-vitamin brist. igår var jag, anna och louise så trötta att vi inte ens hann hem efter jobbet utan somnade i folkets park och jag vaknade av att jag drägglade på min arm och att den unga urbana familjen bredvid oss (samt det feta tjejparet bredvid den urbana familjen), spelade midisånger på sina mobiltelefoner och jag undrade varför. jag gjorde en kyckling i ugnen förresten. jag köpte en färsk utan fjädrar på hemköp för 23 kronor och tänkte att om jag nu ska äta det får jag göra saker och ting ordentligt (idag hade jag dessutom drickunderlägg när jag och anna tog en öl efter jobbet, och jag sa "här är beviset på att jag är äldre - jag lägger ett belägg under ölen". och jag gned in den lilla kycklingen med kryddor och stoppade halvt in handen i kroppen och placerade vitlöksklyftor därinne eftersom jag gillar och hatar allt småäckligt men är för nyfiken för att låta bli just vissa halvdana saker som att knäcka huvudet av fisk, gnida in kryddor på färsk kyckling eller slå ut tänder på fyllan.

kycklingen blev i alla fall otroligt god och det berättade jag livligt för oskar som jag åt köttfondue och drack whisky med på elysée igår (PÅ RIKTIGT), och sen gick vi till honom och skulle se TRON men jag var så trött så jag gick hem efter femton minuter och eh faktiskt waddup - det enda jag tror jag pratade om under kvällen var mitt jobb. alla meningar började ungefär såhär "vet du vad jag och anna gjorde för fräsljud idag? ok det var såna här", samt "jag trummade och sjöng KISSA SNABBARE utanför toaletten idag när det var kö". jag var säkerligen mycket tråkigt sällskap. idag åt jag i alla fall lunch med richard som just varit på world of warcraft-resa i tjeckien med sitt guild (TÖÖÖNT), men jag var semi-impad och han pratade om all billig öl han druckit och jag berättade om all sinnesskadad bombning jag upplevt och så åt han pizzabuffé och jag salladsbuffé men jag var ändå på dåligt humör efter allt kaffe jag druckit med vitt socker och till råga på allt kunde jag inte lyssna på "Ring P1" i förmiddags.

efter jobbet idag gick jag och anna förbi debaser där vi tog varsin öl. vi var så duktiga idag och vilade inte ett enda ögonblick tills vi fick tunnelseende, bokstavligen talat. så då vann vi i efterhand.

No comments: