Dec 27, 2007

Weekday på medis


Det var kul igår. Fast jag hade inte träffat matematikern på länge så jag blev lite nervös. Jag brukar alltid hoppa av på södra station men nu gick jag av på centralen och kollade runt på h&m och souk efter en rosa Paljettklänning och jag höll på att gå vilse på souk men jag köpte i alla fall en helt megabitchin jacka i lila mocka och tjejerna i kassan kom från närförort och var magiskt välsignade med extra långsamhet så jag hade tid att dumt stirra på alla småtjejer med rufsigt hår (still?) Och små hundar (dubbel still!). Sen promenerade jag genom gamla stan till söder där ingen bar hundar och webbbyråskäggen var längre och så gick jag in på Weekday och köpte en klänning med tvbrustryck, en snorgrön kasse, en vit kuvertväska samt ett par skyscraperjeans i stentvätt. Sistnämnda är de enda jeans jag har på mig och igår gick de sönder så tacka mammon att de fanns på halva priset. Jag träffade kim i butiken och vi pratade lite om kvällens Weekdayfest på medis och så gick jag hem till matematikern som bodde hos en kompis i en takvåning på mosebacke. Vi drack öl och jag blev bjuden på bloody mary och döromantisk risotto med tryffel på il tempo (självklart hamnar man på något som heter tempo), och sen gick vi till Debaser medis och det var gigantiskt och alla var 23 och jag undrade var alla 30nånting höll hus för jag hade inte sett någon vanlig person över på hela dagen förutom matematikern. Sen följde han mig chevaleriskt till tåget och jag åkte hem till mamma och somnade med en honungsmelon bredvid mig.

No comments: