Dec 23, 2007

andre agassi forever





jag har någon konstig sjukdom som gör att jag tror att jag kommer vara mycket bra på vissa sporter (som tennis, boxning och skytte), fast jag inte ens testat det innan. som när jag cyklade ut till pilbågeklubben vid limhamn och trodde jag skulle vara så bra på att skjuta pil att de skulle fråga om jag ville vara med i OS (mitt argument var att jag är född i skyttens tecken samt att min favoritleksak när jag var liten var pil & båge). jag var naturligtvis inte speciellt bra. nu spelade jag tennis mot väggen med mitt nya tennisrack och tennisboll och den kraschade in i:
  1. en påse i hallen
  2. granen (ingan skada skedd dock)
  3. klädställningen
jag är dock helt övertygad om att jag skulle blivit bra på tennis om jag hade börjat tidigt. för några somrar sedan hade jag tennistema en vecka och gick runt i en vit tennisklänning, vita skor, solglasögon och träningsbag. jag spelade dock inte. jättemånga av mina herrbekanta har spelat tennis i sin ungdom. jag ska se ifall hampus vill lära mig grunderna någondag. det vore jätteroligt.

om jag fick välja tre skills som drömkarln skulle kunna, skulle det vara:
  • tennis
  • franska
  • piano

No comments: