Dec 29, 2007

tikibarer i mitt hjärta





jag söp bort mössan i torsdags förresten så den ligger som ett offer någonstans i en taxi eller på spy bar. jag älskar att vara ute med tommie och maina, och det var skitroligt att träffa micke igen. vi pratade bland annat om tiki barer (eh eftersom vi satt på en), och jag hälsade på micke när han pluggade på cal arts och bodde i san francisco och jag fyllde 21 och vi åt dumplings och drack drinkar på just en tiki bar (en sunkig sådan), tillsammans med en annan spraykompis och hennes sf-kompis som hade ett leksaksföretag (samt en fantastisk lägenhet) ihop med sin man. jag önskar vi hade gått på amatörkvällen på stripstället som micke föreslog men jag var ju blyg. igår var jag mycket, mycket bakis tack vare tikidrinkarna, ölen på riche samt ölen och vinet på spy bar (vi var längst inne i ett rum som jag tror var vip för vi gick genom en vakt, en lista samt ett sammetsdraperi (ta i då!) och där inne satt några kulturarbetare (gelinarna, virtanen, carl m sundevall och thorén bland andra) så det måste väl ha varit vip. vad hände med tiden då carola och silvstedt var vip? var är de nu? monaco? magasinet i upplands väsby? på ett jetplan med öppen syre-bar?

jag ska i alla fall köpa en ny mössa, titta på saker på beyond retro samt vara irriterad över att jag inte kan fota något, men jag kanske kan rita av det och sedan fota när jag kommer hem eftersom jag har as och måste visa allt.

jösses nu spelar de en sorts tryckare som är mycket dålig, måste gå snart. men dagboken, jag kommer hem imorgon, håll i hatten.

No comments: