Dec 29, 2007

stockholmskillar vs skånekillar

kära dagboken. jag har förvandlats till något av en surgubbe. jag använder mig utan ironi, sarkasm och kvicka repliker. ungefär som jag är med mattias kroon och andreas haugaard fast utan det snusk-burdusa och med mer snärt. jag förvandlas till en stockholmare igen. jag sitter på mitt gamla stammis 7-eleven på götgatan där jag ofta handlade mat eftersom man jobbade så sent på it-företaget att inga matbutiker var öppna när man väl kom hem. jag har en dag av fun; jag ska gå på nationalmuséum, medelhavsmuséet (där de har egyptiska prylar - när jag bodde här kom jag in gratis eftersom jag var där så ofta - detta var naturligtvis innan den fantastiska idén med gratis inträde) samt beyond retro på söder. jag tänkte även fråga matematikern om han ville åka upp i kaknästornet och kasta saker på marken, eller skäggige brunetten från i torsdags om han ville göre nåt, men så glömde jag mobilen hemma vilket gör mig irriterad att det gör mig irriterad eftersom jag är så dokumentationsdorky och måste fota och skriva ner det jag ser. jag är den fattige mannens version av en dålig fält-reporter, fast jag rapporterar om döda duvor och tyllkjolar i bjärta färger istället för svältkatastrofer och orkaner. de har förresten blivit tjockare i stockholm igen vilket gör mig glad. det var sån jävla spinkhets här för ca två år sen. jag har blivit julmatsplufsig och är söt som en knapp, och jag tror jag brände några kalorier på hångel häromnatten, men jag har ändå spräckt mina jeans. jag gillar (inhemska, inte inflyttade) stockholmskillar för de är mer avslappnade än deras skånska diton. det är inte så mycket tjafs, och så är de kvicka och fattar saker som att handfjärta miami vice melodin. eller har jag helt fel att skånska killar verkar mer nervösa i närheten av damer? om jag jämför ickenämnda skånska manliga bekanta med mina stockholmskillbekanta är det dock stor skillnad. och jag har alltid rätt. det är ju min dagbok.

usch nu spelar de the ark, måste koncentrera mig på ett svårt matematiskt problem tills det går bort.

No comments: