Oct 24, 2007

Farao Fashion! aka bästa vintagebutiken







jag älskar farao och fashion. idag har jag varit och fotat och intervjuat stans bästa vintagebutik (nu outar jag bästa butiken) jessica c som har flyttat till fridhem, mittemot plastikkirurgicentrum. hennes idé är att ha som en rar parisisk boutique med fabulöst vintage från 60- till tidigt 90-tal med en orientalisk budoir som dressing room! det är helt fantastiskt. jag såg en röd YSL-dräkt med stora guldknappar, en röd stor YSL-kappa med svarta inslag, en byxdräkt som såg ut som en smoking, en vinröd virgin suicides-klänning, en duvblå balklänning med spets, en illrosa kinadräkt, paljetttröjor, twiggyklänningar och ett helt skåp med skor och handskar, puccimönstrade blusar och scarves. hon har massor av YSL, dior, kenzo, mugler och LV- och diorväskor. jag fick nästan en fashion blackout. det var två gamla damer i butiken när jag kom dit som jag pratade mode med - de hade varit toppmodeller på 50-talet och var eleganta som en dröm. jag gick därifrån med denna bombarjacka med egypten/indian-mönster, en rosa/vit/grårandig twiggyklänning och en ekologisk scrubduschkräm med mango som doftade som en ljuv enhörning på sommarbete.
min tshirt är dömycketfarao från nile shop i leonardgallerian = äkta farao fashion för 40 spänn. de klorsplattriga jeansen reades ut på H&M för 98 kronor, mössan är också h&m och skorna är ju canvas vans.

jessica c finns på erikslustvägen 2, mittemot plastikkirurgicentrum i fridhem. öppet tis-fre 12-18, lör-sön 13-16

2 comments:

Anonymous said...

oh vilken dröm! tack för tipset. har saknat bra vintage i just malmö. kram från fellow fashionistan!

Therese Svensson said...

du är välkommen!