Oct 21, 2007

get into the groove boy you got to prove your love to me



"desperatly seeking susan" kanske är den film som lärt mig mest om livet. madonna i den filmen har varit min fantasistorasyster och mentor sen jag var liten. jag har lärt mig så mycket:
  • att biomaskinistkillar är det bästa (jag har dejtat en som varit biomaskinist men nu kommer jag inte ihåg vem av dem, calle kanske?)
  • att paljettklänningar och lila jeans till vardags är bra
  • att presentflickor är ett nödvändigt inslag på klubbar
  • att tequila sunrise är bästa drinken
  • att skor med nitar och herrkalsonger är bekvämt
  • att klubbar är bitchin
  • att boys är toys
  • att egypten rawks
  • att blont okammat hår med utväxt är nummer ett
  • att självbevarelsedrift aka ego är den mest hedervärda egenskapen
  • att man får göra vad man vill
  • att killar ska göra sig förtjänt av en och att man kan tänka "dont go for second best baby" om killar annars får de va

3 comments:

Anonymous said...

håller med - den bästa filmen för unga kvinnor!

Anonymous said...

ja grymt bra!

Therese Svensson said...

mitt livs största misstag är att jag inte har hittat den filmen efter jag flyttade.