Oct 15, 2007

bläckfisk och ångest


jag gick inte till gymmet för det var för fint väder, istället gick jag till kyrkogården och satte mig i solen och var en deprimerad existentiell nöjesredaktör. vilken klyscha. jag fattar inte hur man gör vissa saker automatiskt utan måste plugga dom, så nu måste jag plugga hur man känner sig trygg. så moget. jag tänkte gå till bibblan och låna böcker och sitta utomhus och läsa. förutom depression hann jag med ett fikamöte med moa på st knuts torg, ett frieri samt heja på marie och yvonne och hennes familj. när jag kom hem lagade jag mitt fulaste djur förutom stjärnmullvaden - bläckfisk.
såhär:
jag ångkokade en sån där vit bläckfiskkropp snabbt, tog upp den, skar den i ringar och stekte snabbt i olivolja, vitlök, lökringar och lite krossad tomat. sen åt jag med sallad, tomat, selleri, olivolja & vinäger till.

inget skrämmer mig så mycket som djuphavsdjur. det är därför jag tänkte äta upp dom så de tar slut.

1 comment:

Anonymous said...

Det ar i de tunga stunderna som du utvecklas och vaxer som manniska. Hang in there...