Sep 23, 2007

berlioz, toulouse & ann thérèse pernilla svensson

mamma katten duchesse i "aristocats" var ett geni på det här med namn. hennes ungar heter berlioz (lyssnar just nu på hans konsert på p2), toulouse och marie. fast marie är fult. det bästa med att heta svensson i efternamn är att vilket namn man än sätter framför så blir det lätt bisarrt. som toulouse svensson, alexis svensson, alf svensson eller johannes svensson. det enda namn som egentligen fungerar till svensson är ingemar. ingemar svensson eller gunnar svensson. min pappa heter sven-åke svensson. det funkar också bra. min syster cornelia svensson har sveriges mest absurda namnkombination. mamma ville att jag skulle heta isabell svensdottir eftersom hon var coco hippieflickan, men det tyckte pappa var utvecklingsstört så då fick jag heta therese svensson. egentligen heter jag - och det här brukar jag inte säga men vad har man en dagbok till - ann thérèse pernilla svensson also known as boom shaka lakk svenne. fast therese är mitt tilltalsnamn. och orka de där franska pinnarna över e. therese rimmar ju på fes och mes så det var rätt uppenbart från början att jag skulle bli en jävla nörd.

2 comments:

Anonymous said...

this is the cult of snap

Anonymous said...

eller the cult of ann therese pernilla svensson...