Aug 12, 2007

pris för magi

jag blev så magiskt full igår att jag fortfarande känner mig snurrig. richard sprängde sin alkovall i fredags och undrade när han skulle få sitt pris för att han ville ha så kul. jag sa att han borde bli årets glädjespridare på nöjesguidenpriset med motiveringen "han drack skitmycket". men det var kul igår. synd att morris inte hade benny hill för jag och moa var på slapstickhumör. men vi hade trevligt och dansade och jag pratade med en snygg brunett och fanken nu missade jag dagens sommarpratare som ju var christer fuglesang - hann precis hem till sista låten. jag har varit ute i folkets park och försökt att titta rakt fram och sen tittat på "24 hour party people", alan partridge och en dålig dokumentär om hemliga sällskap tillsammans med krille.
jag åt linser idag igen. idag smakade de curry. jag måste lära mig laga linser och bönor så de smakar gott. får plocka fram kokboken. imorgon blir det kidneybönor för jag har just lagt dem i blöt. ska göra hamburgare och äta med massor av ketchup och rå lök. i kiruna äter man hamburgare med kniv och gaffel och förut fanns det bara hamburgare med rå lök, vitpeppar och salt. dressing var gay.

3 comments:

sara said...

du ska blanda kokta puylinser (heter ibland små linser eller franska linser) med dressing på dijonsenap, olivolja, lite vatten, purjo, persilja, salt och svartpeppar. då blir det gott.

Anonymous said...

det enda jag inte gillar med dig är att du tycks hata stockholmare och bönor. varför? stockholmare är rara och bönor goda.

Therese Svensson said...

nä många av mina bästa vänner är ju stockholmare och jag har ju bott där väldigt länge. det är mycket jag älskar med staden och mycket jag ogillar, men jag passar mycket bättre in i malmö.