Aug 10, 2007

lik-nytt

pappa jobbade som ambulansförare i kiruna och fick fiska upp lik här och var. en gång fick de bryta av armen på ett stelt lik så att det gick in i ambulansen. de var på väg hem från tennisträningen så pappa och hans kollega hade tennisoutfits medan de bröt likarmar i den svenska skogsidyllen. vilket kodak moment. pappa visade en bild på hur ett lik såg ut, såhär sa han:
Svenåke säger:
meh han såg ut sån plus blod under skinnet, hade jag flytit med vattnet 4-5 veckor...
Svenåke säger:
FEL! HAN hade drunknat o flytit under vattnet så länge
trish säger:
men ÖH
trish säger:
har du aldrig fått mardrömmar
Svenåke säger:
JOOO! Sen på natten när man gick till sängs på brandstationen fick jag för mig att han följt efter oss från bårhuset o tittade in genom min sovrumsdörr! Bårhuset ligger bara tvärs över kyrkogården så är man på brandstation..
trish säger:
men ÖH!!!!!!!

note to self: dö aldrig i vatten.

1 comment:

Anonymous said...

Och vem var kollegan?? Jo, min pappa! HAA!.