May 9, 2007

inventarier



vi fixaDE (vafan caps lock igen, jag sitter på en liten laptop mac så jag är ovan vid tangentbordets storlek) upp mycket i lägenheten igår. vi gjorde en runda på åhléns och handlade besticklåda och limegröna skärbrädor, på bolagret köpte vi rosa salladsbestick och på lagerhaus blev det en soptunna och en kasse med en skrikande man på. sen köpte vi ett gult parra på H&M, åt vi på min favoritrestaurang smak och tog bilen till ikea där vi powershoppade resten. efter ikea åkte vi till willys och handlade mat. jag hade tydligen grav proteinbrist för jag plockade på mig så mycket kyckling- och kalkonkorv att pappa stod bara och skrattade. det blev en del bönor, kaffe och råris också. och ketchup och senap. måste ha ketchup och senap. som bonus fick jag en gul sportvattenflaska där det stod THERESE i stora svarta bokstäver. innan vi åkte tillbaka till min lägenhet körde vi förbi djuraffären akvarietjänst på st knuts torg där den hårdrocksfriserade mannen i kassan gav mig lyxkattsand och lyxkattmat alldeles gratis för att jag köpte en ny hi-tech kattsandlåda. det var coolt.
efter några timmars meck i lägenheten blev ungefär det här klart: badrummet med det schackrutiga golvet har limegrönt duschdraperi, tvål, handdukar och tandborstkopp och så har jag orange handdukar också. hallen har en nalen-taklampa, träskåp och stor dörrmatta. köket är mintgrönt med orange kakel och där har jag ett mintgrönt köksbord, trådiga stringstolar och en stringhylla. sovrummet/vardagsrummet har jag soffa+fåtölj, bokhyllor, säng och klädstänger. tror jag ska ha vita mattor och ljusbruna persienngardiner. jag tänkte ha en rosa matta men den var för dyr och jag kommer bara spilla på den, så jag ska köpa en vanlig vit familjematta från ikea istället som är lätt att spola av. k sa att han skulle barnsäkra min lägenhet så jag inte dödar mig själv av misstag. då fnös jag. HÖGT.

No comments: