May 9, 2007

dålig nyhet

hon jag bytte lägenheten med var galen och hade hennafärgat hår så hon tyckte inte det räckte med att vi skrubbade lägenheten med stålull och fem sorters frätande cilit BANG rengöringsmedel - hon ville att det skulle bli "rent" så jag får betala en städfirma. jag bara "eh men hur ska de göra det renare?" hon bara "ja men det vore ju bra om det blev rent". jag sa inget om att hon själv inte har städat speciellt bra i sin lägenhet, det är smutsränder på fönstret, tvålrester kvar i badkaret och luktar illa om frysen. sen vet jag fortfarande inte hur jag ska inreda. och så hade jag sönder ett sängben eftersom jag trodde jag kunde lyfta sängen på egen hand. det kunde jag inte.

2 comments:

Anonymous said...

varför flyttade du? var det för det mintgröna köket?

Therese Svensson said...

jag bodde i en trea men det var stort och dyrt och jag ville inte ha en tråkig rumskompis vars hår fastnade i duschen längre så jag bytte till en mindre istället.