Oct 1, 2008

feber


non-ferouch: jag vaknade med feber och igensnorad näsa så jag sjukanmälde mig, jobbade en timme med datorn i sängen som jag nös på varannan mening, somnade om och hade feberdrömmar i flera timmar (ingen alvedon hemma), om mitt jobb, new york, min förra sambo som cyklade förbi och inte kände igen mig, en strand med surfare, en resa till england, åke, besökare i en liten matbutik, en puss och att jag hade på mig knästrumpor och en svart kjol och vit tröja och jag äger inte ens ett par knästrumpor i mitt vakna liv.

sen har jag mest sovit, frysit, svettats och ätit sjukmiddag bestående av svampsoppa med vitlök och persilja samt tofuline chokladglass till efterrätt. jag var tvungen att gå till konsum och handla och höll på att svimma när jag var där inne för jag nös varje sekund och ville inte bli utkastad för att jag var en hälsorisk. p.s köp inte paprikan för den tog jag på och la tillbaks.

No comments: