Apr 14, 2008

mitt liv som tant


igår sa jag till tjejen som satt bredvid mig på planet "ursäkta men jag tror inte man får ha på mobilen under flygningen". men då visade det sig att moderna mobiltelefoner minsann kan spela musik i en annan funktion utan att störa planet så jag sa "jaha jaså ballt" och skämdes och låtsades sova resten av tiden. sen på flygbussen mellan sturup och malmö spände jag fast säkerhetsbältet och oroade mig över mina pensionsfonder. jag fick nästan kallsvett och sedan dubbel kallsvett då jag kom på vad jag höll på med. inatt drömde jag att jag hade en stalker, polisen visade privata bilder han haft i sin ägo vars baksidor var fulla med otäcka anteckningar från den här personen (sannolikt en konsekvens av att jag blev känslosam efter 42-åringens illdåd mot andra). nu kommer jag aldrig mer öppna dörren när det ringer på. i övrigt är det ju mycket oartigt att hälsa på oanmält så jag brukar inte öppna ändå. men OM det nu hade ringt på hade jag ignorerat det dubbelt så mycket.

obs_:_
  • tillrättavisa folk i trafiken
  • säkerhetsbälte i buss
  • oro över pensionen
  • paranoia
stod saturnus i någon bisarr konjunktion med uranus eller vad hände?

No comments: