Apr 14, 2008

det blir rätt soligt på de allra flesta håll; mexikansk matlagning


efter tacolyckan i söndags bestämde jag mig för att lära mig autentiskt mexikansk matlagning eftersom jag inte vet ett skvatt om det, men de få smaker jag testat från området har älskat mig och vice versa. jag kan göra majstortillas i alla fall så det gör mig glad, eller om det heter tostadas? jag vet inte så noga, men snart vet jag mer. jag pratade med baby space idag och vi kom på att vi kanske skulle dricka folköl i parken och gå på yelle nu i veckan för då blir det vår. eftersom vi har samma glutenallergi kanske vi även tar tillfället i akt och äter omnämnda medtagna majstortillas.

till middag gjorde jag soppa på röda linser, borlottibönor, lantbuljong, saffran och chili som jag mixade len och ringlade balsamicovinäger över. det var faktiskt gott och tog tio minuter.

3 comments:

Anonymous said...

klart du ska på yelle, jag ska ju dit!

Therese Svensson said...

HEJ MO (UNTAIN) LETS GO

Therese Svensson said...

det betydde "ja".