Feb 18, 2008

så jävla arty





i lördags åt vi frukost med vin på moccasin, gick vidare till hollandia för att intaga kaffe med konjak men blev lurade då de bara hade konjaksessens och det hatade vi så vi drack kaffe och tittade på de gamla paren som satt runt väggarna och tittade på varann ungefär på samma sätt som ungdomarna gör på fritidsgårdar fast mer "jahaja, där är johanssons, de har ju ny volvo har jag hört", istället för "åh jag ba gu ba åh han ba ringde liksom henne". sen gick vi till skivbutik, goddam och myrorna där jag köpte två 7-up glas från tidigt 80-tal och en vit porslinsloafer, och brunetten köpte 6 mycket snygga gröntonade glas av tidig 60-tals karaktär. vi funderade på att gå på bio, men gick istället runt lite och letade efter lämplig pub och kom efter mycket om och men fram till metro (vi har redan avverkat smak och pickwicks brasa), där vi drack rödvin och pratade snusk. sen stack vi hem till mig, bytte om och gick ner till möllan där vi åt kött och lax i baren. sen tog vi taxi till konstfesten där det fanns billig bag in box och en konstig e-kraut akt spelade live. sen blev vi fulla och tog taxi till jeriko, men det var tomt så vi gick till debaser, drack mer öl och gick hem efter kanske en halvtimma.

2 comments:

Anonymous said...

PORSLINS LOAFER. Jösses tänk att jag missade den.

Therese Svensson said...

ja se ovan hur vacker den är. när jag stod i kassan kom en kille och bara "åh där är min andra loafer, hur kunde jag missa den" och jag tänkte be om ursäkt att jag hade köpt den. mongo.