Jan 1, 2008

nyårsbaluns hello goodbye



igår var det ungefär såhär - jag åt kycklingsallad hemma hos mig med spenat, tomat och kryddpeppar, sen skulle hampus komma vid 20, men han var lite långsam eftersom han är lejon och dessutom sjuk, så jag skrev lite, msnade med lukas och gick omkring i min rosa paljettklänning och strödde ut ett hav av paljetter i hela lägenheten. sen kom han och var finklädd a la vanheden och så tog vi taxi till nkotb-markus där vi åt middag (bland annat en prisbelönt god guacamole) och drack öl och pratade med folket vid vårt bord - en av dom frågade om jag och hampus var ihop för att vi pratade på ett så invecklat internt sätt att de andra inte förstod när vi pratade med varann, och vi bara "nej, vi är ju kompisar, pratar inte alla kompisar så?", och så betonade hampus "vi är VERKLIGEN inte ihop" vilket fick mig att slå honom på axeln och skratta. på middagen fick alla varsitt silverhalsband för det var något de brukar göra i danmark - att man har ner eh folie (?) i kokande vatten och så tar det en viss form och det ska berätta något om året som kommer. jag fick en jättefin i alla fall, och hampus fick den som såg ut som en surfräda/kobra eller fallos och jag sa att han kunde visa den för en tjej och säga "hej du, den här säger något om mitt 2008". sen gick vi tillbaka till folkets park, och jag knallade upp till space between cissis fest som var skitrolig med en liveakt på sängen som var omgjord till en scen, och jag pratade med ich robot och mattan och erik som är min bästa dj spelade "you and i" med mitt bästa band silver apples och jag fick vin och pratade med en brunhårig kille och så stod vi på balkongen och kollade på fyrverkerierna. sen gick jag tillbaka till nkotb-festen på nobelvägen där det nu hade blivit fullt med folk, och jag pratade med lite olika och satt på en stol vid ingången med tjallamalla-my, daniel antilla och skatepojken pontus alv och han frågade folk om leg och jag sa "mehnejgåingåingåingåin" och pratade med ett gammalt ex som var glad i hågen och sen tänkte jag "nä det är ju en dag imorgon också" och gick hem vid tvåtiden och handlade en påse chips på mido livs som jag åt tre tuggor av och sen slängde. hemma var det skönt att få av paljettklänningen för den var snygg men svårhanterlig, och så låg jag i sängen och tittade på tv-poker och pratade med lukas i telefon och sen ringde söta fina skäggige brunetten från stockholm och vi pratade om våra bokstavssjukdomar och gubbsaker i nutiden tills klockan var 6 och jag var tvungen att sova. vid den okristliga tiden halv tio vaknade jag och funderade på att skriva fakturor eller gå till gymmet, men då ringde lukas igen för han hade druckit absint med sina vänner på någon fransk krog i hollywood och hade insett att han var normal och alla andra inte. sen somnade jag om och så ringde han två gånger till för att han hade tagit bilder på en som ramlat och skulle maila till mig.

No comments: