Dec 30, 2007

hemma i malmö


nu är jag hemma igen i tryggt (?) förvar och lyssnar på fleetwood mac "rumors". jag drömde massa om vänner & bekanta inatt - mest intressant var dock drömmen där jag och jonas grönlund blev hungriga och så tog jag fram ett stort fat med potatisgratäng och värmde upp bullar och sa att jag inte kunde äta dom, sen drack vi vatten med små guldfiskar i och funderade kring vad poängen var för vi hade hört talas om larven i tequilan men inte guldfisken i dricksvattnet. sen var det en praktikant på rollerblades i köket och jag gjorde i ordning två akvarieskålar till fiskarna och jonas skrattade jättemycket i en hörnsoffa och rörde sig likadant. sen vaknade jag av väckarklockan för då skulle jag packa och ta tåget och jag fick med allt förutom en påse med jeansen jag köpte på weekdayrean - ett par skyscraper isgrå (de jag alltid har på mig och nu har pajjat med min heta julefetma), samt ett par orangerostiga jeans med svart insida = ungefär som en solbränd person.

men det var kul att vara där. det var mycket länge sedan jag faktiskt tyckte det var lite trist att åka hem. det var så mycket jag inte hann med - träffa charlie och elliot framförallt, men även kolla fler muséer och utställningar samt att jag gärna hade velat träffa skäggige brunetten en gång till innan jag åkte. nu hann vi bara smsa om snoddas och vad som egentligen definerade "förr" i meningen "det var bättre förr".

jag måste bara påpeka igen att jag älskar fleetwood mac och roxy musics skivomslag. tyvärr är omslagen väldigt mycket bättre än musiken, men jag måste ha skivorna likväl.

No comments: