Jul 6, 2007

intet nytt

jag hamnade på riche igår för första gången i mitt liv. det var rätt fint men det första jag gjorde var att snubbla på stentrappan och utropa "var det här allt!?". lång-kalle och hans kompis spelade kalle och hans klätterträd romantechno och jag och tommie jönsson drack stöl. när barfyllan satte igång kom jonathan sahlin och björn och deras vänner, så jag hängde med dom, drack någon drink med lingon som inte var så god alls (jonathan hatade den), och sen dök jonas grönlund upp och jag bara "JONAS GRÖNLUND LÄMNA MIG ALDRIG!" för jag blev så glad att vara bland malmöfolk. de är så jävla otrevliga i stockholm, brudarna står i klungor och blänger på en och de flesta är otroligt ogästvänliga. de går bara rakt in i en om de ska gå förbi och det är noll chans att man kan gå fram till någon och säga "åh vad fin tröja, ska vi dansa!". jag fattar inte trött neggattityd. så vi gick till neu men det var inte så händelserikt och jag var full och trött så jag började promenera hem istället. på vägen pratade jag med lukas i telefon och sen ringde jonathan och undrade var vi hade tagit vägen, och då visade det sig att han också var på väg hem och befann sig tjugo meter bakom mig så vi slog följe till söder där jag köpte någon jävla piggelin som nattamat och gick hem till pappa och sov i hans vardagsrum.

3 comments:

Anonymous said...

nä va tråkigt, nästa gång får du gå ut med mej och mina kompisar i stockholm, vi glor aldrig och blir alltid bästa kompisar med folk vi träffar ute.

Anonymous said...

sen går vi i och för sig oftast inte ut på stekarställena runt stureplan heller...

Therese Svensson said...

ehehe, nä jag får skylla mig själv som gick till riche. jag hakar gärna på nästa gång! nice girls rule!