Jun 16, 2007

på konsum

när jag handlade mat på konsum för någon timma sen var det som att jag dött och hamnat i limbo alternativt "the surreal life". först ramlade ett fett barn i elvaårsåldern på rollerblades vid mjölkdisken, sen skulle han betala innan mig i kön och det tog cirka 10 minuter för att han var galen och hade förmodligen blivit tappad på huvudet när han var liten och pratade för sig själv och sa idiotiska saker som inte ens var roliga och glömde betala saker så han fick göra om allt tre gånger. sen efter honom var det en tant som skulle betala som var så jävla sur och menlös och frågade om varor som slutade tillverkas 1940 och bitchade i fem minuter att kaffegrädden var slut och att det inte fanns något skurpulver. tjejen i kassan satt förmodligen och skar sig själv i armen för att inte flippa ur. jag ska gå dit med en blomma till henne sen.

4 comments:

Svenåke Svensson said...

Ha Ha ha Ha... Den va bra! Lugn o fin, bara gilla läget...

Therese Svensson said...

jag gillade läget. fattade bara inte dealen. vad höll barnet och tanten på med?

sara said...

saker som borde vara förbjudna i matäffären:

folk som plötsligt kommer på att de glömt någon pryl på sin meterlånga inköpslista och ber kassamänniskan vänta medan de springer och hämtar den, vilket innebär att hela kön får vänta.

upplärning av kassapersonal i rusningstid, allra värst när de måste bläddra fram rätt sifferkod till varenda grönsak.

och sålunda: folk som köper mycket grönsaker när det sitter orutinerade människor i kassan. kan inte allt bara ha streckkod?

Therese Svensson said...

JAA! håller helt med; och det värsta jag vet - folk som lägger upp en vara i taget med ca 3 decimeters mellanrum och NOGA och LÅNGSAMT kollar så att streckkoden sitter åt rätt håll när det är sjukt lång kö. JAG DÖR.