Apr 30, 2007

Synd och rymd emellan


i lördags åt jag och krille middag hos rajter (han är vädur, arkitekt, rolig, bra på matlagning och singel ladies - maila för snygg hook-up!!), vi åt jättegod fisk och potatissallad, tittade på industrikonstverk, kopierade skivor, testade varandras kläder, drack vin och när vinet tog slut (tack vare mig) gick vi ner till tröls och drack duvel, hoegaarden och kollade på "spider-man" som gick på tvn ovanför våra huvuden. musiken de spelade var fantastiskt AKA I LOVE 80s bon bons mixtape och jag satt och dansade i soffan hela tiden. rajter stack vidare till inkonst för att tingsek spelade och "där tingsek spelar, där är brudarna". jag och k kollade mer på "spider-man" för spider-man är en nörddröm som skjuter sperma ut handlederna. sedan gick vi vidare till the space between på tangopalatset och pratade med mina raraste gentlemänklubbarrangörer mattan nihlén, erik och mattans bror. det var ett band som spelade/gjorde ett ljudperformace, och efter det var det disco med mina favoriter 13th floor elevators som första låt. det var som en dröm. vi drack öl och tittade på ljusprojektionerna och fotade genom en sån där kristalldistorterande kalejdoskop som jag hade fått av de trevliga herrarna i entrén. sen gick vi hem till k eftersom vi är 28 och 29 och har förfallit till något sorts pre-45års stadie där vi bara orkar gå ut lite i taget.

No comments: