Dec 2, 2008

fredagsgalej och lördag födelsedag med nördsoaré

FREDAG









LÖRDAG FÖDELSEDAG

















i fredags var jag som bekant på markus krunegård konserten på KB för att se ifall han var snygg, och så var jag spiknykter vid 23 och tänkte "jag tar en öl, det blir en lugn kväll", men det var ljug för jag fyllde ju 30 år vid midnatt så jag fick jättemycket alko av alla och på tolvslaget drack jag fernet med lupus och hans kompis i baren och sen bar det utför, eller uppför och jag drack mer öl och sen gick jag till retro en snabbis och sen till wassup rockers på babel och var full i fan med babydoll caroline och san-one och sen minns jag inte så noga men vaknade sent på lördagsmorgonen som en superbakis 30-åring, och insåg att jag var tvungen att springa ut och göra ärenden på stan inför kvällens födelsedags-nördsoaré, så jag sprang till bolaget och handlade bubbel, vidare ner till partyland där jag handlade kalasdekor, star wars tatueringar, guldserpentiner och papperstallrikar, pappmuggar och plastbestick i CMYK-färger. sen handlade jag mat på konsum (jag bjöd på majsvåfflor med hjärtströssel, tofuglass, sylt och chokladsås), och sprang hem och tokstädade och tio i 19 var jag klar och bytte kläder och började blåsa ballonger. som tur var kom de flesta vid 20-tiden så allt hade blivit klart och så drack vi spetsat bubbelbål med vodka och åt cheeze ballz och åt våfflor. det var roligt! första gången jag hade ett barnkalas så det var skoj (dessutom var alla singlar förutom mig och san-one så jag visste att det skulle bli hooking upp till höger och vänster YESSS). jag fick helt fantastiskt fina presenter som champagne, grappa, egendesignade skor av caroline, smycken, kokböcker, smink och anna storåkers hade gjort en jättefin tröja där det stod THERESE RULES OK. i die för kokböcker, smink, alko, kläder och smycken är ju det finaste jag vet. av mamma och moster och släkten fick jag jättefina kläder från H&M och ett par skor jag ska hämta på posten idag. lukas ringde två gånger från amerikanska västkusten och åke noll (han har fortfarande inte ringt eller skickat något mess).

9 comments:

Baby Droool said...

J´a-d-o-r-e guld-T:et! bästa tessan och bästa helgen!

Baby Droool said...

Det ser lite ut som du har en grej på gång med blondie-anna... eventuellt med dricki också och red-anna, men håll tassarna bort från henne! (som jag redan fått säga till dricki minst en gång) hahahaha!

Anonymous said...

va? när åkte den rosa peruken på? det missade jag. men tack för partyt!

Therese Svensson said...

vi får dela på alla carro :) EEEP

rosa peruken kom på efter allt bubbel sara!

Madeleine said...

åh dumma åke...:(

Anonymous said...

Stort grattis i efterskott!

Och du -- han var väl inte särskilt snygg? Såg honom på prisutdelningen på Stockholms filmfestival i lördags och han såg lite...plufsig ut ;-)

Anonymous said...

nej markus krunegård är inte såsnygg

Anonymous said...

grattis i efterskott!

Baby Droool said...

OK Tessan, vi delar vi delar väl dårå ;)