Nov 16, 2008

avdelning: tessan dör av lycka (hot tranny granny)




åååhhhhhhhhhhhhh jag DÖR. NI SER JU (oj caps lock av all exaltering) här ovan varför. jag älskar november-december perioden för det är då alla butiker kommer på att de ska sälja extrafina kläder. varför vet jag inte, eller jo jag fattar ju att det beror på att svenne-lisa och hennes kille ekonom-jan ska gå på bjudning på nyårsafton men lägg ägg, kan de inte sälja fina saker året om? VAD ÄR DEALEN. jag önskar mig i alla fall allt här ovan från topshop och kommer hålla andan tills jag får det (PAPPA HJÄÄÄLP lol smiley).

igår när jag var på konsum och handlade lördagsmiddag: två äpplen, en citron, en yoghurt, chips med dipp. haffade en raffig dansk tanta mig vid paprikan och gav mig beröm för mina tights (grå med grafittitext) och hon var ferouch i knallrosa öhonskugga, svarta runda plastörhängen, blekt 90-tals hår a la beverly hills kelly och döfräna blanda tights med inkamönster med små fåglar. hon kom tillbaka tre gånger och vi pratade fina minnen om förra säsongens H&Ms svarta tights med metallicränder och köpenhamn k-butiken på studiestrade som har bra vintage tights och "att H&M gör bra saker ibland" apropå att mina tights kom därifrån. (jag älskar dock H&M hela tiden förutom när de gör designsamarbeten för jag fattar inte vitsen. dyrt ska vara dyrt, fattigt fattigt, förstör inte min världsordning jag heter för fan svensson i efternamn). hela incidenten var ett fint bevis på att min tantraff / tranny granny-stil håller i rätten! de enda som ger mig beröm för mina kläder är nämligen heta tanter. en raffig tant gav mig häromsistens beröm för min fina färgglada lila tröja, och en annan frågade var jag hade köpt min fräcka hatt. jag och raffiga tanter gillar när det är färgglatt och har tydligen som grundegenskap att man verkligen inte kan matcha enligt konstens alla regler (som är mongo för övrigt).

p.s nu spöregnar det så jag kan inte träna YESS! VARS ÄR CHIPSEN?

3 comments:

Baby Droool said...

jag vill ha tantrosorna med diamantmönster! bästa!

Therese Svensson said...

jag med jag svimmar om inte minst två exemplar kommer finnas inom en snar framtid på falsterbogatan.

Baby Droool said...

ja! tvillingklädsel!