Oct 20, 2008

sovrytm är inte en dansare


idag var jag trött för jag har lagt mig till någon konstig sovrytm som gör att jag till exempel som i natt somnar halv elva, vaknar ett kollar lite på tv eller jobbar ett slag (igår såg jag lite av programmet om fettotjejen som krälade i leran och som hade ätit 70 nigiris på en gång), somnar om halv två och vaknar klockan fem. jag vaknar ofta fem nuförtiden. inatt vaknade jag 4.59 av en kall kår efter en mardröm där jag var i en ljus skog med kala långa bruna träd och mamma var en stor stenstod, eller en slags runa, som rörde sig och sa saker argt och jag blev rädd och hon kom hotfullt mot mig och min syster blev till sten och jag försökte ringa pappa som hade åkt därifrån med bilen men jag fick inte tag på honom och syrran kastade ett stenspjut efter mig och jag sprang och vaknade av nyss nämnda kalla kår. sen hade jag svårt att somna om och längtade efter någon att sova med. så jag låtsades att jag hade en rumskompis som sov i köket för då kände jag mig tryggare.

jag hatar att vakna av en rysning. man ska vila när man sover, inte bli rädd. förut berättade en pojkvän att jag brukade skratta i sömnen. det var bättre.

1 comment:

Baby Droool said...

jag drömmer också mardrömmar en massa, fast härom natten drömde jag att jag hade sex med en klon av mig själv! fast det kanske också räknas som mardröm? jag kan sy en myskompis till dig som du kan krama, det funkar i brist på människa att skeda...