Oct 19, 2008

sebadoh - "ocean" / historien om min gamla sambo och ett musiker-ex



jag fortsätter min 90-tals resa med lo-fi rawk och hackernostalgi och firar söndag med sebadohs "harmacy". den här låten påminner mig om en kille som var redaktör på skateblaskan Edge som jag strulade runt med på 90-talet som jag sedan tröttnade på - skickade låten till - och sen blev vi sambos och ihop i fyra år och flyttade till malmö, sen gjorde vi slut och han blev psykolog och sambo med en sociolog. true story! nästa stockholms-ex historia kommer handla om när jag var ihop med fireside-pelle, så gjorde vi slut och jag flög till san francisco för att åka på road trip med mitt it-miljonärs-författar-ex som sedan dumpade mig via e-mail när vi jobbade på samma företag och sågs varje dag (spray). true story!

jag älskar mitt liv. det är som en high school film som senare åren börjat få drag av woody allen ironi-drama (sprängdåd, nya storesyskon och ryggproblem - groupietendenserna från 90-talet har jag dock tagit upp igen verkar det som, under 2000-talet har jag mest pysslat med it-miljonärer, journalister, grafiker och djs. RETRO ALERT!!)

No comments: