Aug 10, 2008

köpenhamn












i fredags jobbade vi i köpenhamn. vi for dit vid lunch och delade in oss i två grupper - jag och louise tog nörrebro, vesterport, istedgade och enghaveplads. eva och anna tog österport med omnejd. vi gick runt med kartor och listor över ställen vi behövde fota, samt komplettera information som öppettider och menyer till öresundsregionen.se / öresundsregionen.dk. det var bra för jag har så dåligt lokalsinne i köpenhamn men nu fick jag mycket bättre koll - mina favoriter som vi var inne och fotade var hotel fox samt butiken retro sales i området pisserännan. tyvärr ösregnade det i köpenhamn när vi kom dit så jag och louise satte oss på o´learys på hovedbanegården och åt lunch tills det värsta var över. vid 8-tiden på kvällen var vi klara med fotandet och möttes upp vid enghaveplads för att gå på en design/modemässa. den var bra och vi pratade med designers och tog visitkort och broschyrer. vid 9 var vi klara och fick äntligen fritid för vi var hungriga och trötta efter en hel dags promenerande. vi gick till le le för att äta mat, men de hade en timmes väntetid så vi gick bara till ett café bredvid och beställde in varsin öl och några enklare rätter som vi åt upp på fem minuter. vi orkade inte dricka upp vår öl så vi bestämde oss för att gå direkt till hotel fox bar intoxica som är köpenhamns tiki bar. de var bara 10% som tiki room i stockholm, men de hade jättegoda drinkar och stora soffor att sitta i. vi beställde in en multidrink i form av en blå döskalle, och sedan varsin singeldrink. då blev louise trött och tog tåget hem och jag, anna och eva stannade kvar och pratade om killar och vid ett-tiden kom vice-andrew till intoxica för han hade var i stan på jobb, och han köpte fler skall-drinkar till oss som smakade zombie och jordgubb. då blev vi glada.

No comments: