May 16, 2008

papphammar vs lägenheten


jag skulle städa eftersom jag skulle få en ny dörr och renoverad hall så jag tänkte "oj främmande, måste städa". så jag putsade på och hade mat i ugnen och glömt öppna fönstret så det började med att brandlarmet gick och jag hoppade upp på ett bord och försökte riva ut batteriet utan lycka, hämtade hammare och slog sönder larmet varpå jag såg att handen var helt blodig och bara "varför är den röd?" och insåg att jag rivit upp tummen på batteriet och så fick jag gå runt med femton lager toapapper kring tummen och var helt stirrig. sen skulle jag flytta sängen och tappade den på stortån så den blev blå, samt bröt av benen på soffan av misstag. efter att jag papphammrat runt i lägenheten som vill döda mig satte jag mig ner och försökte att inte hamna i fler hushållsnära olyckor varpå hampus ringde mig och vi sågs på debaser där television personalities och sad day for puppets (NERDS) spelade live och de poppade så in i helvete och rörde på foten litegrann att jag höll på att svimma. jag pratade med sara berg som undrade om jag ville vara med i hennes lag på popquez (jag var nog den sämsta personen att fråga på hela stället). sen pratade jag med ullis som berättade om hennes 80-tals new york resa, med hampus om hans stela hip hopkeps som inte var fin, och med anna om ett bröllop vi ska på, med coolof som har klubben möllan hills om de hopklippta videosarna de visade, med googlekollegan peter om hur bra bandet var samt lite mer med ullis och den stiligaste mannen i skåne hans appelqvist. sen gick jag hem.

3 comments:

Anonymous said...

oj nu hade redan sett det där inlägget som nu är borttaget. hoppas det löser sig för dig!

Therese Svensson said...

?

Therese Svensson said...

och allt är redan ordnat, likt en liten hotell-liggare.