Mar 20, 2008

selfmade invigning






frukt, ost, konst, livemusik, dj i partyprint, malmös alla kulturprefix-människor och jättegod champagne på selfmades invigning igår på bergsgatan 20. staffan, sophia och company är mycket eminenta. min ex-rummis coolof var där och berättade att han hade en kontorsplats där och team LK-karin hade klippt sig kort och var så bedårande söt att jag fick äta en flourtablett. copy-anna skulle klippa sig kort idag. det är så bra och fint med kort hår. håret blir helt plötsligt en stil istället för bara...hår. menlöst jävla hår som är dött och måste kammas.

idag fick vi påskägg på jobbet med SKITMYCKET candy. jag bjöd säljarna för de är så söta och unga och välklädda. jag intervjuade en kille idag till ett ledigt redaktörsjobb, han hade uppknäppt skjorta och sängkammarhår så han hade uppenbarligen en vinnande strategi. jag och anna var mycket trötta idag på jobbet då vi hade: a) varit på selfmade och druckit två glas champagne b) gått till bagatelle där våra kollegor satt och drack öl. det är vansinnigt hur lite jag tål nuförtiden. två enheter och jag är ute. jag antar att det är så det går när man är working girl med aktieportfölj istället för supakonserter på vardagarna. älskar det. snart, om en halvtimme, ska jag gå till herrbekanten på träff. jag kom på idag att jag kallar alla män (som inte är mina vänner) för ett påhittad ord eller namn när jag pratar om dom. jag använder deras riktiga namn först när det handlar om vänner, kollegor eller en karl jag reguljärt träffar.

2 comments:

Anonymous said...

ja men det är exakt så jag också gör, kallar folk för hittepånamn alternativt med ett prefix framför deras riktiga förnamn. ett säkert tecken på att de är vänner/accepterade i umgängeskretsen är när de börjar omnämnas med sina vanliga förnamn.

Anonymous said...

Alltså vad heter den här herrbekanten på riktigt? Come on