Jun 24, 2007

swan love

jag har haft en fantastiskt trevlig helg. jag, k och nils åkte till en lånad villa på engelska landsbygden där vi har ätit och druckit gott varje vaken timme, åh dante jag undrar vilken ring frossarna hamnar i? vi har bland annat ätit grillade tigerräkor, färskpotatis med örtolja, grillad lax, tonfiskfilé, rökt makrill, popcorn, sallad, hallon&citronsorbet, senapssill, getost och chips och druckit champagne, rosévin, vitt vin, gin och kalle sprätt med smak av kiwi. vi svimmade nästan av mättnad. jag kräktes dock upp allt under natten eftersom det blev för mycket av allting (med betoning på getost och gin). men det var den bästa midsommar jag haft i sverige förmodligen i hela mitt liv. jag gillar inte midsommar och brukar inte fira det annat än på postmoderna sätt (läs; se på tv). och för det mesta brukar jag vara bortrest såhär års eftersom jag ibland har tur och får följa med pappa svensson på nhl-draften som går av stapeln varje år under midsommar. förra året var jag och syrran med i vancouver under draften. det var som en dröm. vi kommer förhoppningsvis följa med nästa år också. det är det bästa jag vet. jag blir kallad "the nhl secretary" eftersom jag följt med sedan jag var 16 år, och eftersom inga tjejer får ha dylikt betydande jobb som pappa har eftersom de är amerikaner så då blir det uttryck som "secretary" som dyker upp, samt inlägg om vilken hockeyspelare jag borde dejta.

No comments: